Όπως πολλοί από εμάς, έτσι και εγώ παθητικά παρακολούθησα την πλέον γνωστή και ίσως επιτυχημένη διαφήμιση κινητής τηλεφωνίας.Όμως με προσβάλει! Με προσβάλει συνέχεια και ακατάπαυτα!
Τι παρουσιάζει δηλαδή; Ας το αναλύσουμε απλά….
Έναν Έλληνα νέο αγρότη εν έτη 2012 στην Νότια Ευρώπη που έχει μείνει αισθητικά και πρακτικά τόσο πίσω!
Μια εικόνα της σημερινής Ελληνικής υπαίθρου και αγροτικής ζωής στοιχειωμένη με απολιθώματα γλωσσικά και οικιστικά, βιοποριστικά του παρελθόντος!
Δηλαδή… αυτή είναι η εικόνα του “μοντέρνου Έλληνα – ιθαγενούς” σήμερα με τετράποδο και ταμπλέτα πλοήγησης που χειρίζεται πρόσφατη τεχνολογία ασύρματων δικτύων κινητής τηλεφωνίας;
Ακόμα μπορεί να πει κανείς ότι αυτή η ηθοποιός που υποδύεται την νέα της επαρχίας μπορεί να συγκριθεί στο ελάχιστο… σήμερα με μια νέα του πιο απομακρυσμένου χωριού της πατρίδας μας;
Αυτό είναι το κοινό που απευθύνεται για πωλήσεις ο Διαφημιστής; Ή μήπως περιμένει όλοι εμείς να ταυτιστούμε; Aγοράζοντας υπηρεσίες της εταιρείας με αυτό το υποτιμητικό που προβάλει διαλύοντας ότι σήμερα προσπαθούμε να διατηρήσουμε παλεύοντας εναντία στην κρίση και ταυτότητα μας με Ελληνικά και όχι κατάπτυστα ξενόφερτα Greek English!
Επίσης πιο είναι τελικά το μήνυμα; Ένας νέος αγρότης που εμψυχώνεται στο ρόλο μέσω ενός ηθοποιού που τον θυμόμαστε μέσα από ένα πολύ πετυχημένο σήριαλ, ένα Επιστήμονα Ιατρό με ήθος και υψηλά αισθήματα ευθύνης και ανθρωπιάς!
Ενώ τώρα παίζει διαφημιστικά μηνύματα υψηλής τεχνολογίας προϊόντων και υπηρεσιών που φαίνεται -ευτυχώς μόνο διαφημιστικά- να αγγίζουν εξαθλιωμένους Έλληνες και Ελληνίδες αγρότες/ισες που ονειρεύονται τάχα μου μοντέρνο τρόπο -Lifestyle-!
Μάλλον ο φωστήρας διαφημιστής ξεχνά ότι σήμερα οι νέοι αγρότες κάνουν κοινωνικό έργο και μοιράζουν πατάτες χωρίς μεσολαβητές! Χωρίς γαϊδούρια και φανταγμένες με Greek English που πετάνε στα σύννεφα αγρότισσες!
Κατανοώ φυσικά ότι η εργασία των ηθοποιών είναι τέτοια να αλλάζει ρόλους, αλλά τέτοιο επαγγελματικό ολίσθημα αξιοπρέπειας έχει τελικά η κρίση στον καλλιτεχνικό κόσμο;
Έστω, ας είναι έτσι για τους επαγγελματίες. Αλλά αυτό το ΕΣΡ που βρίσκεται τελικά ; Αλλά ξεχάσαμε…λογοκρισία έπεσε μόνο σε άλλη διαφήμιση…που προσβλήθηκαν οι τραπεζίτες όταν τους είπαν κλέφτες. Που είναι η προστασία του πολίτη από τέτοια άμεση υποβάθμιση της αξιοπρέπειας του και των δυνητικών καταναλωτών έστω και αγροτών από τέτοια διαφημιστική προσβολή; Με ενοχλεί αφάνταστα ο σαρκασμός η ελαφρότητα εκτός εποχής και η ειρωνεία του διαφημιστή! Με ενοχλεί αφάνταστα η υποκρισία των καναλιών που ελαφρά προκειμένου εισπράξουν διαφήμιση προσβάλουν τους Έλληνες της υπαίθρου κάνοντας τους μικρότερους και διαχωρίζοντας τους σήμερα το 2012 από αυτούς των πόλεων!
Αυτό είναι τελικά το τραγικό, ότι μερικοί καταπίνουμε με φαιδρότητα σερβιρισμένη και αστειότητα την πολιτιστική μας ισοπέδωση.
olympia.gr
Τι παρουσιάζει δηλαδή; Ας το αναλύσουμε απλά….
Έναν Έλληνα νέο αγρότη εν έτη 2012 στην Νότια Ευρώπη που έχει μείνει αισθητικά και πρακτικά τόσο πίσω!
Μια εικόνα της σημερινής Ελληνικής υπαίθρου και αγροτικής ζωής στοιχειωμένη με απολιθώματα γλωσσικά και οικιστικά, βιοποριστικά του παρελθόντος!
Δηλαδή… αυτή είναι η εικόνα του “μοντέρνου Έλληνα – ιθαγενούς” σήμερα με τετράποδο και ταμπλέτα πλοήγησης που χειρίζεται πρόσφατη τεχνολογία ασύρματων δικτύων κινητής τηλεφωνίας;
Ακόμα μπορεί να πει κανείς ότι αυτή η ηθοποιός που υποδύεται την νέα της επαρχίας μπορεί να συγκριθεί στο ελάχιστο… σήμερα με μια νέα του πιο απομακρυσμένου χωριού της πατρίδας μας;
Αυτό είναι το κοινό που απευθύνεται για πωλήσεις ο Διαφημιστής; Ή μήπως περιμένει όλοι εμείς να ταυτιστούμε; Aγοράζοντας υπηρεσίες της εταιρείας με αυτό το υποτιμητικό που προβάλει διαλύοντας ότι σήμερα προσπαθούμε να διατηρήσουμε παλεύοντας εναντία στην κρίση και ταυτότητα μας με Ελληνικά και όχι κατάπτυστα ξενόφερτα Greek English!
Επίσης πιο είναι τελικά το μήνυμα; Ένας νέος αγρότης που εμψυχώνεται στο ρόλο μέσω ενός ηθοποιού που τον θυμόμαστε μέσα από ένα πολύ πετυχημένο σήριαλ, ένα Επιστήμονα Ιατρό με ήθος και υψηλά αισθήματα ευθύνης και ανθρωπιάς!
Ενώ τώρα παίζει διαφημιστικά μηνύματα υψηλής τεχνολογίας προϊόντων και υπηρεσιών που φαίνεται -ευτυχώς μόνο διαφημιστικά- να αγγίζουν εξαθλιωμένους Έλληνες και Ελληνίδες αγρότες/ισες που ονειρεύονται τάχα μου μοντέρνο τρόπο -Lifestyle-!
Μάλλον ο φωστήρας διαφημιστής ξεχνά ότι σήμερα οι νέοι αγρότες κάνουν κοινωνικό έργο και μοιράζουν πατάτες χωρίς μεσολαβητές! Χωρίς γαϊδούρια και φανταγμένες με Greek English που πετάνε στα σύννεφα αγρότισσες!
Κατανοώ φυσικά ότι η εργασία των ηθοποιών είναι τέτοια να αλλάζει ρόλους, αλλά τέτοιο επαγγελματικό ολίσθημα αξιοπρέπειας έχει τελικά η κρίση στον καλλιτεχνικό κόσμο;
Έστω, ας είναι έτσι για τους επαγγελματίες. Αλλά αυτό το ΕΣΡ που βρίσκεται τελικά ; Αλλά ξεχάσαμε…λογοκρισία έπεσε μόνο σε άλλη διαφήμιση…που προσβλήθηκαν οι τραπεζίτες όταν τους είπαν κλέφτες. Που είναι η προστασία του πολίτη από τέτοια άμεση υποβάθμιση της αξιοπρέπειας του και των δυνητικών καταναλωτών έστω και αγροτών από τέτοια διαφημιστική προσβολή; Με ενοχλεί αφάνταστα ο σαρκασμός η ελαφρότητα εκτός εποχής και η ειρωνεία του διαφημιστή! Με ενοχλεί αφάνταστα η υποκρισία των καναλιών που ελαφρά προκειμένου εισπράξουν διαφήμιση προσβάλουν τους Έλληνες της υπαίθρου κάνοντας τους μικρότερους και διαχωρίζοντας τους σήμερα το 2012 από αυτούς των πόλεων!
Αυτό είναι τελικά το τραγικό, ότι μερικοί καταπίνουμε με φαιδρότητα σερβιρισμένη και αστειότητα την πολιτιστική μας ισοπέδωση.
olympia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου