22
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ: “ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ” – ΠΟΔΗΛΑΤΟ: “ΕΝΑ ΜΕΣΟ
ΦΙΛΙΚΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ” «Εξοικονομώ χρόνο ποδηλατώντας &
περπατώντας»
Αυτό είναι το ποδήλατο, ένα
δίτροχο και κάποιες φορές τρίτροχο όχημα. Μετά από πολλές προσπάθειες
κατασκευής ποδηλάτου, φτάσαμε σχεδόν στα τέλη του 19ου αι.(1870), οπότε
οι Βρετανοί Τζέημς Στάρλεϋ και Ουίλιαμ Χίλμαν, σχεδίασαν ένα ποδήλατο με
αρκετά μεγάλο μπροστινό τροχό, που ήταν και το πρώτο ολοκληρωμένο
ποδήλατο, κατασκευασμένο από μέταλλο. Τα επόμενα χρόνια προστέθηκαν η
αλυσίδα, τα φρένα, το δυναμό και η σαμπρέλα, ενώ το ενδιαφέρον του
αγοραστικού κοινού αυξανόταν διαρκώς.
Κι έτσι, το πρώτο μισό του
20ού αι. το ποδήλατο έγινε ένα βασικό μέσο μετακίνησης για εκατομμύρια
κατοίκους του πλανήτη, ενώ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η
Δανία, η Ολλανδία, η χρήση του ποδηλάτου ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Στην Ελλάδα το πρώτο ποδήλατο ήρθε το 1885, ενώ το 1890 ιδρύθηκε η
Διεθνής Ποδηλατική Ομοσπονδία και έγιναν οι πρώτοι ποδηλατικοί αγώνες.
1896 κατασκευάστηκε το πρώτο ποδηλατοδρόμιο της χώρας μας στην Αθήνα για
τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου διακρίθηκαν ως Ολυμπιονίκες οι
ποδηλάτες Κωνσταντινίδης και Παρασκευόπουλος.
Στην πατρίδα μας το
πρώτο ποδήλατο κατασκευάστηκε από βιομηχανία που δημιουργήθηκε στο
Ναύπλιο. Στον ευρωπαϊκό χώρο, το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη και η Βαρκελώνη
είναι οι πόλεις όπου βασικό μέσο μετακίνησης έχουν το ποδήλατο. Είναι
γεγονός ότι επειδή το ποδήλατο απαιτεί μηδαμινό χώρο στάθμευσης, επειδή
δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης και επειδή δε
μολύνει το περιβάλλον, θεωρείται ότι μπορεί να αποτελέσει λύση στα
έντονα προβλήματα κυκλοφορίας που έχουν οι μεγαλουπόλεις. Τρεις
ελληνικές πόλεις διεκδικούν τον τίτλο της ποδηλατούπολης: η Καρδίτσα, η
Κως και το Μεσολόγγι. Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο πρωτοξεκίνησε
στη Γαλλία το 1998 και καθιερώθηκε σε πανευρωπαϊκή κλίμακα με απόφαση
της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2000. Στον εορτασμό συμμετέχουν 1500 πόλεις
της Ευρώπης και 4 του Καναδά. Κάθε χρόνο, στις 22 Σεπτεμβρίου οι αρχές
πολλών πόλεων κλείνουν το κέντρο τους για τα αυτοκίνητα και ενθαρρύνουν
τους πολίτες τους να χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα
μαζικής μεταφοράς, ποδήλατα, αλλά και τα πόδια τους. Στη χώρα μας, από
το 2000 μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 1.500.000 νέα αυτοκίνητα,
επιβαρύνοντας κατά 80% την ατμοσφαιρική ρύπανση, ειδικά τους θερμούς
μήνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Greenpeace, την πρωτιά σε υψηλά
επίπεδα μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα κρατά η Θεσσαλονίκη, δεύτερη
είναι η Αθήνα και ακολουθούν Λάρισα και Πάτρα. Σχετικές μελέτες του
τμήματος Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών έδειξαν ότι αν τα
μέσα επίπεδα των μικροσωματιδίων στην Αθήνα ήταν κάτω από 20
μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, αντί των 52,12 που είναι τώρα, θα
είχαμε 5.066 λιγότερους θανάτους κάθε χρόνο. Επιπλέον, μια τέτοια μείωση
θα αύξανε το προσδόκιμο ζωής σχεδόν κατά ένα χρόνο για κάθε κάτοικο της
Αθήνας Κάθε χρόνο γιορτάζεται η Μέρα χωρίς Αυτοκίνητο σε πολλές πολεις
της Ελλάδας και της Ευρώπης με σημαντικές εκδηλώσεις, που στοχεύουν στο
να εξοικειώσουν μικρούς και μεγάλους με το ποδήλατο. . «Πώς να πάμε στη
δουλειά και στο σχολείο με τα πόδια»και εκφράζοντας προτάσεις και
ρυθμίσεις που θα θέλατε να γίνουν ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής
του τόπου μας. Ανακαλύψτε τη δική σας διαδρομή και με λίγη ή και πολύ
φαντασία. Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών όλων των ηλικιών
για τη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης (π.χ. ποδήλατο, περπάτημα
κλπ.) και τις θετικές συνέπειές τους στην υγεία, αλλά και στη
διευκόλυνση της καθημερινότητάς τους. Να συνειδητοποιήσουν τις αρνητικές
επιπτώσεις για το περιβάλλον από την εκτεταμένη χρήση αυτοκινήτων Να
αντιληφθούν τη χρησιμότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς
Κι έτσι, το πρώτο μισό του 20ού αι. το ποδήλατο έγινε ένα βασικό μέσο μετακίνησης για εκατομμύρια κατοίκους του πλανήτη, ενώ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η Δανία, η Ολλανδία, η χρήση του ποδηλάτου ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα. Στην Ελλάδα το πρώτο ποδήλατο ήρθε το 1885, ενώ το 1890 ιδρύθηκε η Διεθνής Ποδηλατική Ομοσπονδία και έγιναν οι πρώτοι ποδηλατικοί αγώνες. 1896 κατασκευάστηκε το πρώτο ποδηλατοδρόμιο της χώρας μας στην Αθήνα για τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου διακρίθηκαν ως Ολυμπιονίκες οι ποδηλάτες Κωνσταντινίδης και Παρασκευόπουλος.
Στην πατρίδα μας το πρώτο ποδήλατο κατασκευάστηκε από βιομηχανία που δημιουργήθηκε στο Ναύπλιο. Στον ευρωπαϊκό χώρο, το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη και η Βαρκελώνη είναι οι πόλεις όπου βασικό μέσο μετακίνησης έχουν το ποδήλατο. Είναι γεγονός ότι επειδή το ποδήλατο απαιτεί μηδαμινό χώρο στάθμευσης, επειδή δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης και επειδή δε μολύνει το περιβάλλον, θεωρείται ότι μπορεί να αποτελέσει λύση στα έντονα προβλήματα κυκλοφορίας που έχουν οι μεγαλουπόλεις. Τρεις ελληνικές πόλεις διεκδικούν τον τίτλο της ποδηλατούπολης: η Καρδίτσα, η Κως και το Μεσολόγγι. Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο πρωτοξεκίνησε στη Γαλλία το 1998 και καθιερώθηκε σε πανευρωπαϊκή κλίμακα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2000. Στον εορτασμό συμμετέχουν 1500 πόλεις της Ευρώπης και 4 του Καναδά. Κάθε χρόνο, στις 22 Σεπτεμβρίου οι αρχές πολλών πόλεων κλείνουν το κέντρο τους για τα αυτοκίνητα και ενθαρρύνουν τους πολίτες τους να χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ποδήλατα, αλλά και τα πόδια τους. Στη χώρα μας, από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 1.500.000 νέα αυτοκίνητα, επιβαρύνοντας κατά 80% την ατμοσφαιρική ρύπανση, ειδικά τους θερμούς μήνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Greenpeace, την πρωτιά σε υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα κρατά η Θεσσαλονίκη, δεύτερη είναι η Αθήνα και ακολουθούν Λάρισα και Πάτρα. Σχετικές μελέτες του τμήματος Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών έδειξαν ότι αν τα μέσα επίπεδα των μικροσωματιδίων στην Αθήνα ήταν κάτω από 20 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, αντί των 52,12 που είναι τώρα, θα είχαμε 5.066 λιγότερους θανάτους κάθε χρόνο. Επιπλέον, μια τέτοια μείωση θα αύξανε το προσδόκιμο ζωής σχεδόν κατά ένα χρόνο για κάθε κάτοικο της Αθήνας Κάθε χρόνο γιορτάζεται η Μέρα χωρίς Αυτοκίνητο σε πολλές πολεις της Ελλάδας και της Ευρώπης με σημαντικές εκδηλώσεις, που στοχεύουν στο να εξοικειώσουν μικρούς και μεγάλους με το ποδήλατο. . «Πώς να πάμε στη δουλειά και στο σχολείο με τα πόδια»και εκφράζοντας προτάσεις και ρυθμίσεις που θα θέλατε να γίνουν ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής του τόπου μας. Ανακαλύψτε τη δική σας διαδρομή και με λίγη ή και πολύ φαντασία. Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών όλων των ηλικιών για τη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης (π.χ. ποδήλατο, περπάτημα κλπ.) και τις θετικές συνέπειές τους στην υγεία, αλλά και στη διευκόλυνση της καθημερινότητάς τους. Να συνειδητοποιήσουν τις αρνητικές επιπτώσεις για το περιβάλλον από την εκτεταμένη χρήση αυτοκινήτων Να αντιληφθούν τη χρησιμότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου